بازار پت شاپ

پت شاپ

مقدمه

اگر عاشق حیوانات هستید، روحیه خلاقانه و کارآفرینی دارید و می‌خواهید شغل خودتان را راه‌اندازی کنید، راه‌اندازی پت شاپ مناسب شماست. در ادامه ارائه نکاتی در مورد این بازار نوپا و جذاب با ما همراه باشید

پت‌شاپ چیست؟

پت شاپ (Pet Shop) از دوکلمه pet به معنی حیوان خانگی و shop به معنی فروشگاه تشکیل‌شده است. در واقع به فروشگاهی گفته می‌شود که کلیه محصولات مرتبط با حیوانات خانگی مثل غذا، قفس، خاک، اسباب‌بازی و … را عرضه می‌کند. پت شاپ ها مراکزی هستند که کارشان تأمین نیازهای این حیوانات و فروش لوازم آنها می‌باشد.

بررسی بازار پت‌شاپ

بررسی و تحلیل بازار فروش پت‌شاپ به شما کمک می‌کند در کنار درک و آگاهی بیشتر از صنعت پت شاپ، برای ورود به این شغل تصمیمات درستی را بگیرید.

میزان سوددهی پت‌شاپ

حاشیه سود ایده‌آل پت شاپ در کشور ما معمولاً ۲۵ تا ۵۰ درصد است. البته باید این را در نظر بگیرید که پت‌شاپ یک علم است و فروش و عرضه درست آن نیز علم محسوب می‌شود.

رشد بازار پت‌شاپ در سال‌های اخیر

در سال‌های اخیر تمایل مردم به محبت و نگهداری از حیوانات خانگی افزایش پیدا کرده است. به‌خاطر نیاز بازار شاهد رشد و افزایش پت‌شاپ‌های زیادی در سراسر کشور بوده‌ایم.  

بازار جذاب و پرسود پت شاپ

حیواناتی که در یک‌خانه زندگی می‌کنند مثل همه اعضای خانواده برای ما عزیز و دوست‌داشتنی هستند. آن‌ها همانند همه ما که نیازهای اساسی داریم، به غذا و جایی برای خوابیدن نیاز دارند. صاحبان این حیوانات خانگی تجهیزات و لوازم موردنیاز حیوانات را معمولاً از پت شاپ‌ها تهیه می‌کنند.

اگر در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنید ممکن است متوجه شده باشید تعداد افرادی که از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنند روزبه‌روز بیشتر می‌شود. نمودارهای تحلیلی بازار نشان می‌دهد که این بازار روز به پیشرفت است. این روند چند سالی است که آغازشده است و در آینده نیز ادامه خواهد داشت؛ بنابراین این نوع کسب‌وکار نوپا و جذاب، می‌تواند یک فرصت و منبع درآمد خوبی برای شما باشد.

مزایای راه‌اندازی پت شاپ

  • داشتن درآمد مداوم و روزانه
  • ساعت کاری پایین
  • نگران فروش محصولات نیستید. زیرا محصولات بسیار ضروری و کاربردی است هستند
  • سختی کار و فعالیت بدنی خاصی برای این شغل ندارید.
  • قیمت‌گذاری بر اساس کیفیت محصول و حضور در عرصه رقابت
  • بازار هدف شما در این بازار عمدتاً افراد پولدار هستند، که معمولاً هزینه زیادی برای حیوانات خانگی خود می‌کنند.

این مقاله را نیز بخوانید: داشتن مدیر محصول ضروری است یا نه؟

برای راه‌اندازی پت‌شاپ چه مواردی را باید در نظر بگیرم؟

امروزه در هر بازاری رقبای زیادی وجود دارند. شناخت بازار و برداشتن گام‌های اصولی به شما کمک می‌کند درصد ریسک ورود به این کسب‌وکار را کاهش دهید. این یک فرصت است برای افرادی که متفاوت می‌بینند و متفاوت عمل می‌کنند. نکات زیر را نیز در نظر بگیرید.

  • بررسی کنید که آیا با توجه به میزان سرمایه، امکانات و مهارت‌های موردنیاز برای راه‌اندازی پت‌شاپ را دارید؟
  • بازارسنجی انجام دهید و رقبای خود را بررسی کنید
  • مشتریان هدف خود را بشناسید
  • راه‌های فروش را در نظر بگیرید
  • برنامه کسب‌وکار و میزان فروش خود را مشخص کنید
  • انتخاب بهترین مکان برای راه‌اندازی
  • دریافت مجوزهای لازم
  • خرید تجهیزات برای راه‌اندازی پت شاپ
  • خرید محصولات برای پت شاپ
  • توجه به دکوراسیون پت شاپ

فروشگاه اینترنتی پت شاپ بهترین ایده است

یکی از بهترین و سریع‌ترین راه ورود به بازار پت‌شاپ راه‌اندازی یک سایت اینترنتی است. در کنار آن شما می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی نیز فعالیت داشته باشید و مشتریان خود را جذب نمایید. داشتن یک سایت فروشگاهی کامل و مناسب اصلاً سخت و پیچیده نیست و لازم نیست هزینه‌های هنگفتی پرداخت نمایید.

 بهتر است با مزایای داشتن یک فروشگاه پت شاپ آنلاین آشنا شوید.

مزایای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی پت شاپ

  • هزینه اولیه کمتر.
  • امکان هزینه کمتر برای مکان، راه‌اندازی و امنیت.
  • بستری مناسب برای جلب اعتماد مشتری و امکان ارائه تولید محتوای اعتمادساز است.
  • امکان تعامل و ارتباط بیشتر و راحت‌تر با مشتریانتان را خواهید داشت.
  • دسترسی و خرید آسان‌تر خواهد بود.
  • پت‌شاپ آنلاین وابسته به پت‌شاپ فیزیکی می­تواند اعتماد مشتریان را بیشتر و راحت‌تر جلب نماید.
  • با ساخت فروشگاه اینترنتی پت‌شاپ، به مشتریان بیشتری دسترسی پیدا می‌کنید.
  • هزینه تبلیغات را تا حد زیادی کاهش داده و هدفمندتر می‌کنید.
  • فراهم آوردن امکان ایجاد باشگاه مشتریان برای شما فراهم می‌شود.

نکاتی جذاب و کاربردی برای فروش بیشتر

  • استفاده از محصولات برند و معتبر
  • داشتن پت‌شاپ آنلاین
  • منعطف بودن شرایط پرداخت
  • ارسال سریع محصولات
  • فراهم کردن تجربه‌ای لذت‌بخش از خرید اینترنتی برای مشتریان
  • ارائه تخفیف‌های فوق‌العاده برای مشتریان ثابت در مناسبت‌های مختلف
  • ارائه تخفیف اولین خرید
  • ارائه مطالب مفید و کاربردی در زمینه حیوانات خانگی در سایت یا پیج خود
  • راه‌اندازی پزشک آنلاین برای مشاوره به کاربران در خصوص نگه‌داری از حیوانات و پاسخ به پرسش‌های آنان
  • داشتن گرافیک کاربرپسند و ایجاد دسترسی آسان به تمام قسمت‌های وب‌سایت
جمع بندی

همان‌طور که مشخص شد بازار پت شاپ یک بازار جذاب و روبه‌رشد است که البته رقبای خودش را در این میان دارد. برای ورود به این بازار باید اطلاعات و آگاهی خود را افزایش داد .

داشتن یک سایت اینترنتی پت‌شاپ پیشنهاد بسیار جذابی است که مزایای بسیار زیادی دارد. بااین‌حال برای شروع یا گسترش و بهبود فعالیت خود در این حوزه با دید بازتری به بازار نگاه کنید. باید متفاوت باشید و از رقبای خود پیشه بگیرید. اگر سوال یا نظری دارید می­توانید با ما مطرح کنید.

milad ۰۳ آذر ۱۴۰۰ ۰ آموزشی، بازاریابی

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.