مبانی استراتژی محتوا

استراتژی محتوا در تجربه کاربری

مبانی استراتژی محتوا بر برنامه ریزی، ایجاد، ارائه و مدیریت محتوا متمرکز است. محتوا نه تنها شامل کلمات موجود در صفحه می شود، بلکه شامل تصاویر و چند رسانه ای نیز می شود. اطمینان از داشتن محتوای مفید و قابل استفاده، که به خوبی ساختار یافته است و به راحتی پیدا می شود، برای بهبود تجربه کاربری یک وب سایت حیاتی است.

ایجاد راهبرد و حکمرانی جامع
هدف استراتژی محتوا ایجاد محتوای معنادار، منسجم، جذاب و پایدار است. کریستینا هالورسون در سراسر کتاب خود، استراتژی محتوا برای وب، به تفصیل درباره مزایا و چگونگی ایجاد استراتژی محتوای خود صحبت می کند. مجدداً تأکید می کند که استراتژی شما به شما کمک می کند تا آنچه را که قبلاً وجود دارد، آنچه باید ایجاد شود و مهمتر از آن، چرایی ایجاد آن را شناسایی کنید.

مولفه های محتوا گرا مولفه های مردم گرا
شناسایی اهداف و مواد: بر محتوای مورد نیاز برای اجرای موفقیت آمیز استراتژی اصلی تمرکز می کند. این شامل ویژگی هایی مانند معماری پیام رسانی، مخاطبان مورد نظر و صدا و لحن است. نقش ها و گردش کار را مشخص کنید: بر نحوه مدیریت و نگهداری محتوا توسط افراد به صورت روزانه متمرکز است، از جمله نقش ها، وظایف و ابزارهای مورد نیاز در طول چرخه حیات محتوا.
تعیین ساختار: بر نحوه اولویت بندی، سازماندهی و دسترسی به محتوا تمرکز می کند. بر روی خود محتوا تمرکز می کند، از جمله نگاشت پیام ها به محتوا، پل زدن محتوا، و ایجاد جداول صفحه دقیق. شناسایی سیاست‌ها و استانداردها: بر روی خط‌مشی‌ها، استانداردها و دستورالعمل‌هایی که در مورد محتوا و چرخه حیات آن اعمال می‌شود، و همچنین نحوه حفظ و تکامل استراتژی محتوایی سازمان تمرکز دارد.
چرخه حیات محتوا
تولید محتوای جذاب و پایدار به این معنی است که شما باید چرخه حیات محتوا را درک کرده و دنبال کنید. ارین سایم تشخیص می دهد که پنج مرحله در چرخه زندگی وجود دارد. به طور کلی، چرخه عمر محتوا شامل موارد زیر است:

حسابرسی و تجزیه و تحلیل: مصاحبه با ذینفعان محتوا، تجزیه و تحلیل رقابتی، تجزیه و تحلیل عینی و ارزیابی محیط محتوا (سایت، محتوای شریک، خواهر، سایت های مادر)
استراتژی: تعیین حوزه های مالکیت موضوعی، طبقه بندی، فرآیند/ گردش کار برای تولید محتوا، طرح منبع، صدا و تعریف برند
طرح: توصیه های کارکنان، سفارشی سازی سیستم مدیریت محتوا، طرح ابرداده، طرح ارتباطات، طرح مهاجرت
ایجاد: نوشتن محتوا، تولید دارایی، مدل حاکمیتی، بهینه سازی موتور جستجو، تضمین کیفیت
حفظ: برای حسابرسی دوره ای برنامه ریزی کنید، به مشتری مشاوره دهید، اهدافی را برای اقدامات موفقیت تعیین کنید.
چندین مورد از تحویل های مربوط به هر یک از این مراحل با قابل تحویل سایر زمینه ها، از جمله معماری اطلاعات، تحقیقات کاربر، مدیریت پروژه، تجزیه و تحلیل وب، همپوشانی دارند. به جای فکر کردن به اینکه صاحب هر محصول تحویلی چه کسی است، مهم است که به این فکر کنیم که چه کسی در هر یک مشارکت می کند و چگونه آن مشارکت های مختلف برای تعریف محصول نهایی گرد هم می آیند. ارزشی در گنجاندن دیدگاه های متعدد در مورد محصولات قابل تحویل وجود دارد.

بهترین روش ها برای ایجاد محتوای معنادار در استراتژی محتوا

ما این بهترین شیوه ها را برای کمک به شما در ایجاد محتوای معنادار و مرتبط شناسایی کرده ایم. هر قسمت از محتوا باید:

اهداف سازمان و نیازهای کاربران را منعکس کنید. شما می توانید نیازهای کاربر خود را از طریق انجام تحقیقات بازار، تحقیقات کاربر و تجزیه و تحلیل معیارهای وب کشف کنید.
درک نحوه تفکر و صحبت کاربر در مورد یک موضوع. سپس محتوا باید بر اساس آن ایجاد و ساختاربندی شود. انجام این کار به شما در بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) نیز کمک می کند.
با مردم به گونه ای ارتباط برقرار کنید که آنها بفهمند. رعایت اصول ساده نویسی به این امر کمک می کند.
مفید باشید. با هدفمند بودن در محتوایی که وارد می کنید، موارد بیهوده را حذف کنید.
به روز بمانید و واقعی بمانید. هنگامی که اطلاعات جدیدی در دسترس قرار گرفت، محتوای خود را به روز کنید یا آن را بایگانی کنید.
در دسترس همه مردم باشد. شما وظیفه دارید مطمئن شوید که همه افراد می توانند به اطلاعات شما دسترسی داشته باشند و از آنها بهره مند شوند.
مقاوم باش. پیروی از راهنماهای سبک، هم برای زبان و هم برای طراحی، به افراد کمک می‌کند تا آنچه را که می‌خواهید ارتباط برقرار کنید، بفهمند و یاد بگیرند.
بتواند پیدا شود. اطمینان حاصل کنید که کاربران می توانند محتوای شما را هم از طریق ناوبری داخلی و هم به صورت خارجی از طریق موتورهای جستجو پیدا کنند.
به تعریف الزامات کلی سایت کمک کنید. محتوا باید طراحی، ساختار و غیره را هدایت کند

milad ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۰ آموزشی، تجربه کاربری

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.