پژوهش های کاربری

یوایکس ریسرچ

پژوهش های کاربری بر درک رفتارها، نیازها و انگیزه‌های کاربر از طریق تکنیک‌های مشاهده، تجزیه و تحلیل کار و سایر روش‌های بازخورد متمرکز است.

مایک کونیایسکی همچنین خاطرنشان می‌کند که این «فرایند درک تأثیر طراحی بر مخاطب» است.
انواع پژوهش های کاربری که می توانید یا باید انجام دهید به نوع سایت، سیستم یا برنامه ای که در حال توسعه هستید، جدول زمانی و محیط شما بستگی دارد.
زمان انجام روش‌های پژوهش های کاربری در پروژه های طراحی تجربه کاربری
با هدایت فرآیند طراحی کاربر محور (UCD)، نمونه هایی از انواع پژوهش ها که می توانند در هر مرحله از پروژه شما انجام شوند، ارائه کرده ایم. یک روش ممکن است در یک یا چند مرحله ظاهر شود.

پژوهش های کاربری

روش فهم بهتر کاربر محتوا طراحی تست و بهبود
Card Sorting بله بله خیر بله
به کاربران امکان می دهد اطلاعات سایت شما را گروه بندی کنند. این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که ساختار سایت با طرز فکر کاربران مطابقت دارد.
Contextual Interviews بله خیر خیر خیر
شما را قادر می سازد تا کاربران را در محیط طبیعی خود مشاهده کنید و به شما درک بهتری از نحوه کار کاربران می دهد.
First Click Testing خیر بله بله بله
یک روش آزمایشی متمرکز بر ناوبری، که می تواند بر روی یک وب سایت کارآمد، یک نمونه اولیه یا یک قاب سیمی انجام شود.
Focus Groups – بله بله بله خیر
بحث تعدیل شده با گروهی از کاربران، به شما امکان می دهد در مورد نگرش ها، ایده ها و خواسته های کاربر بیاموزید.
Heuristic Evaluation/Expert Review – بله خیر خیر بله
گروهی از کارشناسان قابلیت استفاده، وب سایت شما را بر اساس فهرستی از دستورالعمل های تعیین شده ارزیابی می کنند.
Individual Interviews – بله بله بله بله
بحث های یک به یک با کاربران به شما نشان می دهد که یک کاربر خاص چگونه کار می کند. آنها شما را قادر می سازند تا اطلاعات دقیقی در مورد نگرش ها، خواسته ها و تجربیات کاربر به دست آورید.
Parallel Design – خیر خیر بله خیر
یک روش طراحی که شامل چندین طراح است که تلاش های یکسانی را به طور همزمان، اما مستقل، با هدف ترکیب بهترین جنبه های هر یک برای راه حل نهایی، دنبال می کنند.
Personas – بله خیر خیر خیر
ایجاد یک کاربر نماینده بر اساس داده های موجود و مصاحبه های کاربر. اگرچه ممکن است اطلاعات شخصی شخص تخیلی باشد، اما اطلاعاتی که برای ایجاد نوع کاربری استفاده می‌شود اینطور نیست.
Prototyping – خیر خیر بله بله
به تیم طراحی اجازه می دهد تا ایده ها را قبل از اجرای آنها با ایجاد یک ماکت از سایت بررسی کنند. یک نمونه اولیه می تواند از یک ماکت کاغذی تا صفحات html تعاملی باشد.
Surveys – بله بله بله بله
مجموعه ای از سوالاتی که از چندین کاربر وب سایت شما پرسیده می شود، به شما کمک می کند با افرادی که از سایت شما بازدید می کنند آشنا شوید.
System Usability Scale (SUS) – خیر خیر خیر بله
SUS یک مقیاس ده ماده ای مستقل از فناوری برای ارزیابی ذهنی قابلیت استفاده است.
Task Analysis – بله خیر خیر خیر
شامل یادگیری در مورد اهداف کاربر، از جمله آنچه کاربران می خواهند در وب سایت شما انجام دهند، و به شما کمک می کند تا وظایفی را که کاربران در سایت شما انجام خواهند داد، درک کنید.
Usability Testing – بله بله بله بله
ناامیدی و مشکلات کاربران در مورد سایت شما را از طریق جلسات انفرادی که در آن یک کاربر واقعی وظایفی را در سایت شما انجام می دهد، شناسایی می کند.
Use Cases – خیر بله بله خیر
توضیحی در مورد نحوه استفاده کاربران از یک ویژگی خاص وب سایت خود ارائه دهید. آنها نگاهی دقیق به نحوه تعامل کاربران با سایت، از جمله مراحلی که کاربران برای انجام هر کار برمی دارند، ارائه می دهند.
milad ۱۰ دی ۱۴۰۱ ۰ آموزشی، تجربه کاربری

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.