راه اندازی یک کسب و کار همیشه با چالش هایی همراه است. راه اندازی یک تجارت عینک آفتابی به شناخت، تلاش و از همه مهمتراشتیاق زیادی نیاز دارد.
بیشتر سهم بازار عینک آفتابی در کشور ایران وارداتی است و ۷۰ در صد آن از چین است. با این حال استفاده ازعینک آفتابی در میان بسیاری از مخاطبان ایرانی رایج شده است.
فروشگاه های عینک در این بازار داغ درصورتی میتوانند سهم بازار مناسبی داشته باشند که روی فعالیت های بازاریابی و تبلیغات خود سرمایه گذاری جدی انجام دهند.
برای ایجاد یک برند موفق در بازار عینک آفتابی و داشتن استراتژیهایی در مورد چگونگی رشد مؤثر کسبوکارتان، در ادامه به نکاتی کاربردی اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.
یکی از بزرگترین مزیتهای راهاندازی یک تجارت عینک آفتابی این است که میتوانید هر چقدر که میخواهید برای کسب و کار وقت بگذارید. اگر کار را دوست دارید و کمی تجربه اولیه دارید، می توانید به صورت کوچک شروع کنید و تمام جنبه های کسب و کار را به تنهایی مدیریت کنید.
برای شروع کسب و کار خود نیازی به داشتن ویترین فیزیکی یا فضای اداری نیست. شما می توانید حداقل در ابتدا بصورت آنلاین و ازخانه خود انجام دهید.
هزینه راه اندازی یک کسب و کار عینک آفتابی به طور قابل توجهی کمتر از بسیاری دیگر از کسب و کارها است.
رقابت در بازارعینک آفتابی زیاد است، بنابراین مهم است که زمانی را صرف تجزیه و تحلیل بازار کنید و درک کنید که تقاضا در کجاست.
یافتن تامین کننده مناسب می تواند زمان، انرژی زیادی را ببرد. اگر این فرآیند به درستی انجام شود، می تواند ماه ها در زمان و انرژی شما صرفه جویی کند
اطلاعات مشتریان را جمع آوری کنید. برای برقراری ارتباط مناسب با مشتریان سرمایه گذاری های مناسبی را انجام دهید.
گروه های هدف خود را شناسایی کنید. به عنوان مثال این را در نظر بگیرید که بخشی از مشتریان بازار عینک آفتابی، افرادی هستند که روی مد بسیار حساس هستند و به جنبه های زیبایی اهمیت بیشتری میدهند. برای جذب این بخش از مشتریان ارائه محصولات متنوع و به روز بسیار حائز اهمیت است. فروشگا ه های عینک میتوانند محصولات به روزی را برای این بخش از مشتریان در فروشگاه خود قرار دهند.
دکور عینک فروشی از نکات دیگری است که در جذب مشتریان تاثیرگذار است. اگر میخواهید در بازار عینک آفتابی فعالیت نمایید، میتوانید از شرکت هایی که بصورت تخصصی روی دکوراسیون فروشگاه های عینک کار می کنند کمک بگیرید.
وقتی به مشتریان خودتان مشاوره بدهید آنها میتوانند محصول مناسبی را خریداری کنند. در اینصورت نه تنها دوباره از فروشگاه شما خرید میکنند بلکه دیگران را هم به خرید از شما تشویق خواهند کرد.
حضور مستمر و درست در شبکه های اجتماعی بسیاراهمیت دارد و مفید خواهد بود. حضور در شبکه های اجتماعی نیاز به اتخاذ استراتژی مناسب در حوزه تولید محتوا دارد.
فروشگاه های عرضه کننده عینک می توانند محتواهای مناسبی را داشته باشند. همچنین عکس های جذاب و خلاقانه بسیار مهم است. نکته دیگری که باید در نظر بگیرید تولید و انتشار متن های مناسب در خصوص استفاده از عینک های آفتابی و… است.
برای فعالیت در بازار عینک آفتابی داشتن وب سایت مناسب فروشگاهی برای خرید آنلاین می تواند روی توزیع محصولات تاثیر بسزایی داشته باشد. میتوانید برای مشتریانی که محصولات را به صورت آنلاین خریداری می کنند، ارسال رایگان در نظر بگیرید.
همچنین ارسال رایگان تعدادی عینک برای مشتریان در راستای تست آنها نیز از جمله خدماتی است که فروشگاه های عرضه کننده عینک میتوانند به مشتریان خود ارایه دهید.
فروشگاه ها میتوانند با چشم پزشکان ارتباط مناسبی را برقرار کنند تا از این طریق بتوانند مراجعه کنندگان به چشم پزشکی را به خوبی جذب کنند. البته این موضوع مستلزم برقراری تفاهمنامه ای با چشم پزشکان است.
بازار عینک آفتابی از بازارهایی است که فرصت های زیادی برای رشد و جذاب بودن دارد. ولی باید در نظر گرفت که ورود به هر بازاری نیازمند شناخت و داشتن یک استراتژی مناسب و بروز است.
ایجاد کسب و کار موفق عینک آفتابی به این معنی است که شما توانایی فروش، ارائه خدمات عالی به مشتریان، برقراری ارتباط با فروشندگان و ایجاد انگیزه در تیم خود را خواهید داشت. خوشحال میشویم نظرتان را در رابطه با این موضوع با ما به اشتراک بگذارید و اگر سوالی دارید مطرح بفرمایید.
دیدگاه خود را بیان کنید