نقش ها و مسئولیت های تیم پروژه طراحی تجربه کاربری

تیم تجربه کاربری

نقش ها و مسئولیت های تیم پروژه طراحی تجربه کاربری

ایجاد یک تیم بین رشته ای با ترکیبی مناسب از مهارت ها برای اجرای روان و موفقیت آمیز هر پروژه حیاتی است. اعضای تیم ممکن است بتوانند چندین نقش را پوشش دهند یا ممکن است یک تیم فرعی متمرکز بر یک منطقه خاص وجود داشته باشد.باید بدانیم که نقش ها و مسئولیت های تیم پروژه طراحی تجربه کاربری تخصیص منابع به سطح تخصص اعضای تیم، محدوده پروژه و بودجه در دسترس بستگی دارد.

نقش ها و مسئولیت های تیم پروژه طراحی تجربه کاربری

انواع نقش ها و مسئولیت های تیم پروژه طراحی تجربه کاربری یک تیم پروژه در یک جلسه

دسترسی پذیری:

الزامات را بررسی می کند و محصولات را برای انطباق با ۵۰۸ ممیزی می کند. مدیریت مسائل را انجام می دهد و در صورت لزوم محصولات را اصلاح می کند.

تجزیه و تحلیل کسب و کار:

اسناد مورد نیاز را توسعه و نگهداری می کند. پروژه را ارسال کنید، اسناد مورد نیاز را نهایی کنید و در صورت لزوم بایگانی کنید.

مدیریت تغییر:

بر تغییرات در فرآیندهای کسب و کار، عملکرد فناورانه، نقش ها و مسئولیت های تیم، ساختارهای سازمانی و تأثیرات این تغییرات بر بودجه تمرکز دارد.

استراتژی محتوا:

مسئول نوشتن محتوا با استفاده از زبان ساده و تکنیک‌های بهینه‌سازی جستجو، توسعه راهنماهای سبک محتوا، برنامه‌ریزی تقویم‌های سرمقاله، و ایجاد یک مدل حاکمیتی پایدار برای سایت و ذینفعان آن است.

معماری سازمانی:

بر اطمینان از همسویی ماموریت های تجاری و دارایی های فناوری اطلاعات تمرکز دارد. یک معماری سیستمی ارائه می دهد که محیطی کارآمد، سازگار و ایمن را پشتیبانی می کند که بتواند نیازهای کسب و کار را برآورده کند.

معماری اطلاعات:

بر ایجاد ساختارهای سازمانی مؤثر و منطقی تمرکز دارد که به شناسایی روابط بین قطعات محتوا و تسهیل یافتن اطلاعات کمک می کند. مسئول طراحی سیستم ناوبری، تولید نقشه سایت، تعریف قوانین مخزن تصویر/فایل، تعریف قراردادهای نامگذاری، و اطلاع رسانی Wireframing از دیدگاه سازمان اطلاعات.

طراحی تعاملی:

از اطلاعات مربوط به اهداف و رفتار کاربر برای طراحی فرآیندها و عملکردهایی استفاده می کند که به کاربران در تعامل با سیستم و دستیابی به اهداف خود کمک می کند. مسئول شناسایی آن فعل و انفعالات کلیدی و قالب بندی سیمی و نمونه سازی آنهاست.

بازاریابی:

بر توسعه استراتژی های ورودی و خروجی برای به دست آوردن قرار گرفتن در معرض و جذب مخاطبان مورد نظر به محصول تمرکز می کند.

تجزیه و تحلیل متریک:

مسئول اندازه گیری، جمع آوری، تجزیه و تحلیل و گزارش داده های جمع آوری شده برای درک و بهینه سازی استفاده و عملکرد مرتبط با محصول است.

مدیریت پروژه:

برنامه پروژه را توسعه می دهد، منابع پروژه را به دست می آورد و جلسه آغازین را رهبری می کند. نظارت بر وظایف پروژه و گزارش وضعیت پروژه. فهرست درس های آموخته شده را حفظ کنید و جلسه درس های آموخته را رهبری کنید.

تضمین کیفیت:

برنامه QA را توسعه دهید و در مورد تطابق با این طرح حسابرسی و گزارش دهید. معیارهای QA را شناسایی، جمع آوری، نظارت و گزارش کنید. در اجرای فعالیت‌های QA مانند بررسی‌ها، بررسی‌های همتا و غیره در اجرای آن‌ها مشارکت کنید و به آنها کمک کنید.

تخصص موضوعی:

تخصص مربوط به موضوعات را ارائه می دهد، محتوا را ارائه می دهد و به تأیید اطلاعات واقعی محصول نهایی کمک می کند.

توسعه فنی:

مسئول راه اندازی و نگهداری سیستم مدیریت محتوا، CSS، جاوا اسکریپت یا سایر برنامه های مرتبط با سایت است. باید در توسعه محتوا و ویژگی های قابل دسترس مهارت داشته باشد.

پژوهشهای کاربری:

مسئول اجرای روش های تحقیق مختلف برای کمک به درک نیازها و رفتارهای کاربر است. آزمایش را انجام می دهد، نتایج را تجزیه و تحلیل و گزارش می دهد و توصیه هایی را ارائه می دهد.

تست کاربردپذیری:

بر ارزیابی کیفیت تجربه کاربر در هنگام تعامل با یک محصول یا سیستم متمرکز است. نتایج را آزمایش می کند، تجزیه و تحلیل می کند و گزارش می دهد و توصیه هایی را برای بهبود اثربخشی، کارایی و رضایت کلی کاربر ارائه می دهد.

طراحی رابط کاربری

با تمرکز بر ایجاد طرح‌بندی‌های رابط سازگار و قابل پیش‌بینی. مسئول مشارکت در قاب های سیمی، نمونه های اولیه و عناصر ناوبری.

طراحی بصری:

با پیاده‌سازی استراتژیک تایپوگرافی، تصاویر و رنگ‌ها بر زیبایی‌شناسی رابط کاربری و هر گونه مواد مرتبط تمرکز می‌کند.

milad ۲۶ آذر ۱۴۰۱ ۰ آموزشی، تجربه کاربری

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.